راه اندازی شبکه

بین مطالب وب سایت جستجو کنید

معرفی بهترین لینک های ایران و جهان


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
mm
19:22
شنبه 20 شهريور 1400

 

امروزه با پیشرفت تکنولوژی تمام کارها با استفاده از کامپیوتر انجام می شود و در تمام شرکت ها کار به صورت اتوماتیک پیش می رود، به همین دلیل راه اندازی شبکه یکی از مهم ترین مسائل در شرکت ها محسوب می شود، لازم به ذکر است بدانید که اگر کامپیوتر های یک شرکت را با یکدیگر شبکه نکنید سرعت کار به شدت افت پیدا می‌کند و از حالت اتوماتیک خارج می شود. شاید برای شما سوال پیش بیاید دلیل اهمیت بالای راه اندازی شبکه چیست؟ 

در پاسخ به این سوال بهتر است بگوییم سیستم های یک شرکت برای انتقال فایل به یکدیگر متصل هستند و اگر در یک شبکه وجود نداشته باشند تمام کارها به صورت دستی انجام خواهد شد. لازم به ذکر است بدانید در این محتوا اطلاعات کاملی نسبت به نصب و راه اندازی شبکه به دست خواهید آورد در نتیجه پیشنهاد می کنیم تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

C:\Users\memarist\AppData\Local\Microsoft\Windows\INetCache\Content.Word\2.jpg

نصب و راه اندازی شبکه چه کارایی دارد

اگر از کارایی شبکه اطلاعاتی ندارید است بدانید که راه‌اندازی شبکه دارای کاربردهای بسیار فراوان می‌باشد برای مثال یکی از مهمترین مباحثی که با راه اندازی شبکه به آن دست پیدا خواهد کرد سرعت بالای اینترنت است، در واقع شما با راه اندازی شبکه هیچ وقت با چالش کم شدن سرعت اینترنت و یا قطع شدن آن مواجه نخواهید شد که این مسئله برای بسیاری از افراد آرزو شده و دسترسی به این اینترنت پر سرعت بسیار مشکل می باشد.

از سوی دیگر با راه اندازی شبکه ، امنیت اطلاعات سازمانی شما افزایش پیدا می‌کند، در ثانی این نکته را هم در نظر داشته باشید که با راه اندازی شبکه های سازمانی می ‌توانید برای کارمندان خود محدودیت ایجاد کنید تا هر شخص به اطلاعات مورد نیاز خود دسترسی داشته باشد برای مثال شما می توانید تعیین کنید که اطلاعات مهم تنها برای چند کارمند که قابل اعتماد هستند نمایش داده شود در نتیجه مابقی کارمند ها به این نوع از اطلاعات دسترسی نخواهند داشت. از تمام این مسائل مهم تر مواجه نشدن با مشکلاتی همچون کار نکردن دستگاه پرینتر، اسکنر، فکس و بسیاری از دستگاه های دیگر است زیرا در بسیاری از موارد مشاهده شده که کارمندان یک شرکت وقتشان برای راه اندازی این نوع از دستگاه ها گرفته می شود.

C:\Users\memarist\AppData\Local\Microsoft\Windows\INetCache\Content.Word\3.jpg

آشنایی با انواع شبکه

اگر قصد راه اندازی شبکه را دارید در ابتدای کار باید مشخص کنید که قصد دارید از شبکه کابلی استفاده کنید یا شبکه بی سیم، توجه داشته باشید که برای کاهش هزینه جهت راه اندازی شبکه پیشنهاد می شود از شبکه بی سیم استفاده کنید. قابل توجه است بدانید که شبکه همتا به همتا و شبکه کلاینت بهترین گزینه برای راه اندازی شبکه برای شرکت های کوچک و بزرگ می باشد. شرکت های بزرگ از راه اندازی اتاق سرور نیز بهره میبرند.

 

نتیجه گیری

مطمئنا تا قبل از مطالعه این محتوا اطلاعاتی نسبت به  نصب و راه اندازی شبکه نداشته اید اما در حال حاضر با انواع شبکه آشنا شده اید و به راحتی می توانید با اطلاعاتی که به دست آورده اید یک انتخاب هوشمندانه انجام دهید. این نکته را هم در نظر داشته باشید که راه اندازی شبکه کارایی بسیار زیادی دارد در نتیجه استفاده از آن برای شرکت ها الزامی می باشد.

راه اندازی شبکه

 

 



تعداد بازدید از این مطلب: 304
بازدید : 304

می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:










نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود